{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.115 visninger | Oprettet:

Mystisk udslet ved munden {{forumTopicSubject}}

Hej og godaften smiley

Min Chili har fået et mærkeligt udslet ved munden.
Det ligner en mellemting af vabler/blærer/knopper...
Hun virker ikke generet af det, men det kan jo være starten på noget allergi, men der er ikke sket forandringer herhjemme i forhold til stueplanter eller andet.
Det eneste jeg lige har skiftet mærke på, er hendes kattesand, men hun stikker aldrig snuden i sandet, men dækker altid sin bæ til med WC papir. smiley

Er der mon nogen her, som har set et lignende udslet før, eller har en idé om, hvad det kan være?

Kh Charlotte (PS. jeg har googlet som en gal, men har ikke kunne finde noget der ligner)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk udslet ved munden
  • #1   10. jul 2014 Jeg må melde pas, har ikke set noget som ligner, jeg har ellers haft kat som ikke kunne tåle kattegrus med duft.

  • #3   11. jul 2014 Efter, at have læst Lottes link, ville jeg nok skifte grus? Og så til dyrlægen, for når det først er startet er det ikke sikkert det bare forsvinder igen uden hjælp, og det ville jo være rart med en dyrlæge som kan hjælpe både nu og også hvis der bliver mere i fremtiden smiley held og lykke med det.

  • #4   11. jul 2014 lotte har ret er jeg sikker på.

    min fik det også

    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/110259-hvad_er_det_her_laebe__


  • #5   11. jul 2014 Tusind tak for jeres svar smiley

    Efter fyraften i dag, ser det meget bedre ud. Den ene "vabel" er helt forsvundet.

    Jeg ringede til et par dyrlæger i min pause, og begge foreslog Herpes, men det er hun vaccineret mod.
    Dyrlægerne skal have ekstra for weekendbesøg, så jeg venter lige lidt... hvis det går væk af sig selv, er alt jo godt, men nu må vi se, jeg er jo samtidig meget nysgerrig efter at vide hvad det kan være!

    Efter hvad jeg kan Google mig frem til, er det med al sandsynlighed en allergisk reaktion, så nu starter jeg med at skifte sandet ud.
    Dernæst må jeg prøve ét foder af gangen. Lige nu kører de på både Royal Canin og Hills.

    Eosinofilt granulom beskrives jo, som at være på overlæben, og dette er jo tydeligvis på underlæben.

    Så gode råd er dyre, hun virker på ingen måde utilpas. Leger, spiser og drikker helt normalt.

    Meget mystisk!


  • #7   12. jul 2014 Nej, jeg forstår det heller ikke Lotte.
    Når jeg googler på Herpes hos katte, ser det ud til, at det næsten altid angriber øjnene, og det ligner bestemt ikke vabler eller knopper.

    I dag er udslettet dog helt forsvundet. Jeg skiftede sandet ud i går, og tænker gad vide om det virkelig kan have været årsagen.


Kommentér på:
Mystisk udslet ved munden

Annonce